Blog

COVID-19: Tiskové zprávy

24. 3. 2020 11:23

ČT Ostrava (24. března 2020)

Odpovědi pro Česká televize Ostrava

Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny, CEO holdingu Packeta

Vše aktuální o dění Zásilkovně v souvislosti s pandemií koronaviru, včetně situace na našich výdejních místech pravidelně dáváme na náš blog. Zde najdou zákazníci odpovědi na všechny své dotazy: jak fungují výdejní místa, jak se dá platit, jak postupovat, když je jejich oblíbené výdejní místo zavřené apod. 

Jak na tom jste? Kolik balíků, jestli je to moc, málo, jestli se nějak liší od normálu, kolik lidí máte, v jakém režimu jedete, kolik výdejen cca se zavřelo, jak to řešíte. 

V České republice platí, že je výdej zboží a zásilek z internetových obchodů je možný i v provozovnách, kde je jinak maloobchodní prodej zakázán. Pro mnoho obchodníků, malých a středních podnikatelů je proto výdej zásilek z internetových obchodů alespoň částečnou kompenzací poklesu tržeb. Zásilky z e-shopů, tak mohou i nadále proudit na výdejní místa Zásilkovny. 

Je zřejmé, že nakupování po internetu, tedy celý segment e-commerce, dnes z velké části táhne celou ekonomiku a každým dnem, kdy jsou kamenné obchody uzavřené, se jeho role zvětšuje. Pro nás jako logisticko-technologickou firmu je to obrovská výzva. Jsme dnes jednou z mála cest, jak se poptávané zboží může dostat ke koncovému zákazníkovi. Potýkáme se ale s tím, že má řada dopravců logistické problémy, omezují kapacity, dávají různé limity, prodlužuje se doba doručení zásilek atd. I z toho důvodu budeme posilovat vlastní home delivery / doručení na adresu, abychom zajistili maximální provoz. 

Nicméně i přes tyto problémy Zásilkovna působí a nabízí svou logistiku a síť výdejních míst v šesti státech Evropy a do 33 států v EU i mimo ni doručuje. S přihlédnutím k delším čekacím lhůtám na hraničních přechodech doručujeme zásilky z České republiky do všech 33 zemí. Zásilkovna stále doručuje do druhého dne, denně přepravíme cca 100 000 zásilek. 

V ČR máme aktuálně otevřeno cca 70 % výdejních míst, to se týká také Moravskoslezského kraje. Seznam našich poboček a jejich aktuální stav je možné dohledat zde: https://www.zasilkovna.cz/pobocky. S každým výdejním místem si potvrzujeme provoz na následující dny. Zásilky z internetových obchodů jsou tedy přes Zásilkovny i nadále doručovány jak na výdejny, tak na adresu zákazníka. Na výdejních místech probíhá vše velmi rychle, nedochází zde k velkému shlukování lidí a naši zákazníci to oceňují. 

Naše výdejní místa jsou bezpečná. Platit je možné pouze bezhotovostně. Zakázali jsme také vstup zákazníků do provozoven bez roušek a pracovníky výdejních míst postupně vybavujeme ochrannými prostředky. Doporučujeme také, aby zákazníci vstupovali do prodejny jednotlivě, udržovali diskrétní vzdálenosti a snížili kontakt na minimum. Doporučujeme zřídit výdejní okénko tak, aby zákazníci byli mimo provozovnu, a to v exteriéru.

Všichni řidiči Zásilkovny jsou proškoleni, jsou vybaveni rouškami a dezinfekčními gely, ví, jak se chránit při doručování zásilek, a zároveň, že mají respektovat preventivní opatření zákazníků. Všichni její skladníci a řidiči jsou vybaveni jak rouškami, tak i pracovními rukavicemi s ogumováním. Na všech pracovištích se dbá na zvýšenou hygienu v podobě antibakteriálních prostředků a edukačních nástěnných oznámení.

Co se týká přepravy zboží. Ve vybraných segmentech, kam patří například online lékárny, brýle a kontaktní čočky, ochranné zdravotní pomůcky a drogerie, herní konzole a elektronika, vidíme obrovský nárůst srovnatelný s vánočním obdobím. V jiných, kam patří například segment fashion, sportovního zboží či nábytku, vidíme pokles. 

Abychom zabezpečili plynulé doručování zásilek z e-shopů k zákazníkům právě v těchto dnech finišujeme otevření nových výdejních míst Zásilkovna Drive pro vyzvednutí a podání zásilky bezpečně z auta. První Zásilkovna Drive jsme umístili na depu Zásilkovny v Praze 6 Ruzyni, během následujících dní bude otevřeno také na depech v Brně a Ostravě. Zásilky zde bude možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla. Pracovník výdejního místa bude vybaven ochrannými prostředky, samotné výdejní místo bude několikrát denně dezinfikováno, vše bude probíhat rychle a bezpečně.    

Dataweps (20. března 2020)

Odpovědi pro Datawebs / Jan Mayer

Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny, CEO holdingu Packeta

Co jsou největší problémy, které řešíte?

Musíme neustále reagovat na měnící se podmínky. Snažíme se reagovat okamžitě, zde se ukazuje velká výhoda digitálního nastavení naší firmy. Procesy máme nastaveny velmi flexibilně a digitálně, umíme zapínat různá nastavení, regiony, nebo i celé země či dopravce. Již minulý týden ve čtvrtek jsme zřídili krizový štáb, který firmu procesně přizpůsobuje a flexibilně ohýbá procesy s ohledem na rychlý vývoj situace a vládní nařízení různých států.

Povedlo se nám strašně moc věcí. Udrželi jsme většinu výdejních míst v provozu. Naše logistika funguje standardně, doručujeme jak na výdejní místa, tak i na adresu. Dokázali jsme sehnat 20 000 roušek pro naše řidiče, zaměstnance na depech, pro výdejní místa. Máme rukavice, máme dezinfekční prostředky. Naše depa jsme vybavili ochrannými foliemi (viz zaslané fotografie). Na všech našich výdejních místech je možné platit bezhotovostně, hotovost jsme zakázali. Zavedli jsme řadu podpůrných opatření: voicebot na našem zákaznickém servis, chatbota na našem webu, máme blog, kam dáváme všechny nové informace, máme automatickou aktualizaci dostupnosti našich poboček.

Potýkáme se s tím, že má řada dopravců (například slovenské GLS) nám Zásilkovně omezují kapacity, dávají různé limity, prodlužuje se doba doručení zásilek atd. I z toho důvodu stavíme vlastní home delivery, abychom zajistili maximální provoz. Například zásilky z ČR do Polska mohou nabírat až několikadenní zpoždění kvůli velmi dlouhým kolonám před hraničními přechody. Na Slovensku jsou kurýři na hranici svých kapacit, dochází ke zpoždění doručování zásilek. Zásilkovna proto svým zákazníkům doporučujeme všechny zásilky směřující na adresu zákazníků posílat pomocí služby Nejvýhodnější doručení na adresu. V rámci této služby každý den aktivně monitoruje stav a rychlost doručení jednotlivých dopravců na Slovensku a dokáže okamžitě reagovat na mimořádné změny a předat zásilky takovému kurýrovi, který doručí v daný moment zásilku nejrychleji.

Rostete? O kolik?

Ve vybraných segmentech, kam patří například online lékárny, brýle a kontaktní čočky, ochranné zdravotní pomůcky a drogerie, herní konzole a elektronika, vidíme obrovský nárůst srovnatelný s vánočním obdobím. Je zřejmé, že nakupování po internetu, tedy celý segment e-commerce, dnes z velké části táhne celou ekonomiku a každým dnem, kdy jsou kamenné obchody uzavřené, se jeho role zvětšuje. Pro nás jako logisticko-technologickou firmu je to obrovská výzva. My jsme dnes jednou z mála cest, jak se poptávané zboží může dostat ke koncovému zákazníkovi.

Co bys řekl k úřadům? Pomáhají vám teď nebo spíše hážou klacky pod nohy?

Jsme pravidelně v kontaktu s vládou, pomáháme jí s informacemi, předáváme naše poznatky apod. Sledujeme samozřejmě, co vláda dělá a jak její rozhodnutí dopadají na náš byznys. Je zřejmé, že země na něco podobného nebyla připravená, hlavně co se týká počtu ochranných pomůcek. Snažíme se zapojit a pomoct především v oblasti rozvozu látek na výrobu roušek, nebo přímo roušek samotných apod., spolupracujeme například s Pietro Filipi a pracujeme na dalších projektech. Na stát nespoléháme, je to jen a jen na nás.

Slyšel jsem, ze implementujete to door delivery. Je to pravda, jak jste na tom?

Ano, připravujeme výrazně posílit náš byznys v oblasti home delivery.

Jsem ve fázi přípravy, tento týden proběhnou první testy. Službu chceme spustit co nejrychleji.

Tiskové prohlášení (18. března 2020)

Zásilkovna zajišťuje i přes složitou situaci kompletní logistické služby

Zásilkovně, stejně jako dalším firmám ve skupině Packeta, se i přes problémy spojené s pandemií koronaviru, daří zajišťovat kompletní logistické služby ve všech zemích, kde působí. Jediným státem, kam bylo pozastaveno doručování zásilek, je Itálie.

 

„Snažíme se v maximální míře přizpůsobit všechny naše logistické procesy vzniklé situaci a zachovat co nejvyšší standard našich služeb ve všech zemích, kde působíme. S ohledem na současnou situaci stále pracujeme na vylepšení procesů, zrychlení výdeje, zajištění bezpečnosti a eliminace kontaktu osob. Proto jsme zavedli bezkontaktní platby, na pobočkách je nyní možné hradit dobírku pouze bezkontaktně, například kreditní kartou. Zároveň posilujeme vlastní síť doručení na adresu. Uvědomujeme si, že musíme udělat maximum proto, aby kontinuita zásobování obyvatel byla zachována. Klíčové je doručování zásilek a zásobování obyvatel potřebným zbožím, jako jsou léky a zdravotnické pomůcky, ale i vše, co potřebují, pokud jsou zavřeni ve svých domovech, jsou v karanténě nebo pracují z domova,” dodává.“
Simona Kijonková
Simona Kijonková
CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny

Sdílet:

Rubriky