Blog

COVID-19: Často kladené otázky

1. 4. 2020 9:19

Souhrnné informace

Dle právě vydaného Usnesení Vlády ČR č. 214 ze dne 15.3.2020, kterým byl zakázán pohyb osob na území celé České republiky. Vláda zároveň schválila z tohoto zákazu výjimky. Ve vztahu k provozu výdejních míst Zásilkovny s radostí konstatujeme, že jsou povoleny cesty osob nezbytně nutné k využívání poštovních služeb. Zásilkovna je registrovaným poskytovatelem poštovních služeb a hrdě se k tomu hlásíme. Dále byl vydán zákaz maloobchodního prodeje ale výdej zásilek z internetových obchodů může probíhat i v těchto jinak zavřených obchodech, má výjimku (je povolen).Více na zde.

Sledujte pravidelně informace, které posílám na naše výdejní místa. Aktuální informace. 

Sledujte pravidelně informace, které posílám na naše e-shopy. Aktuální informace. 

Nebojte se, děláme všechno pro to aby vaše zásilky byly doručovány i nadále. Zásilkovna je registrovaným poskytovatelem poštovních služeb a hrdě se k tomu nyní hlásíme.  Nařízením Vlády byl zákaz maloobchodního prodeje ale výdej zásilek z internetových obchodů má výjímku (je povolen). Více na zde.

Odpovědi na nejčastější dotazy podnikatelů ohledně aktuálních opatření proti šíření koronaviru na BusinessInfo.cz

Veškeré aktuální informace máme na slovenském blogu.

Nejbezpečnější posílání zásilek můžete přes naší aplikace Mezi Námi Zásilkovna. Ii zde se jedná o poštovní službu a cesta k využití poštovních služeb ze strany odesílatele i příjemce je povolena, a to Usnesením Vlády č. 214 (odst. I. písm. c). Tedy jedná se o povolenou službu.

Podání zásilky v rámci C2C považujeme za zcela nejrychlejší na celém trhu. Vše je předpřipraveno  prostřednictvím Aplikace, zaplaceno předem bezhotovostně, na podacím místě se jen uvede podací kód a tím to končí. Za 5 sekund jste venku. Štítek tiskne a nalepuje podací místo. Vše na vzdálenost delší než 2 metry.

Odpovědi pro zákazníky

Nařízením Vlády ČR byl zákaz maloobchodního prodeje, ale výdej zásilek z internetových obchodů má výjimku (tj. samotný výdej zásilek z internetových obchodů MŮŽE PROBÍHAT i v obchodech, kde je jinak prodej zboží vládním nařízením zakázán.

Výše uvedené se vztahuje nejen na obchody s potravinami a léky, ale na všechny provozovny, které zajišťují službu Zásilkovny (tj. příjem a výdej zásilek z Internetu) a zároveň dle všeho nejsou umístěny v obchodních centrech. Pro jistotu uvádíme, že v takových prodejnách je povolen pouze výdej a příjem zásilek, nikoli prodej vlastního zboží.

Cesta osob pro podání i vyzvednutí zásilek povolena!
Ve vztahu k provozu výdejních míst Zásilkovny vás informujeme, že jsou povoleny cesty osob nezbytně nutné k využívání poštovních služeb. Zásilkovna je registrovaným poskytovatelem poštovních služeb.

Stejně tak jsou povoleny cesty do zaměstnání a k výkonu podnikatelské činnosti. I provozovatelé výdejních míst a jejich zaměstnanci tak mají cestu do výdejny vládním nařízením povolenu. Potvrzují se tak optimistické zprávy, které jsme vám provozu našich výdejních míst poskytovali celý víkend. Je důležité, aby byla zachována logistická infrastruktura a pohyb nutného zboží a zásobování obyvatelstva

 

Zásilky z uzavřených výdejních míst hromadně přesměrováváme na nejbližší otevřené výdejní místo. V souladu s nouzovým stavem a nařízením Vlády ČR v rámci uzavírání provozu různých obchodních prostorů došlo k tomu, že některé provozovny provozující výdejní místo Zásilkovny přerušily svou činnosti, aniž by s námi situaci řešili, nebo nám poskytli součinnost k odvozu zásilek. Z toho důvodu jsme nedostali prostor pro svoz a následný transfer zásilek, které se v té době na prodejnách nacházely.

Všem zásilkám jsme automaticky prodloužili úložní dobu.

Velmi se omlouváme za tyto komplikace a ujišťujeme vás, že jsou vaše zásilky na výdejních místech v bezpečí. Děláme maximum pro to, abychom vaše zásilky dostali do přepravy co nejdříve.

V souladu s nouzovým stavem a nařízením Vlády ČR  ohledně provozu obchodních center došlo k tomu, že některá výdejní místa bohužel uzavřela své provozovny, které se právě v těchto prostorách nacházely, aniž by s námi situaci řešila, nebo nám poskytla součinnost k odvozu zásilek. Z toho důvodu jsme neměli manipulační prostor pro svoz a následný transfer zásilek, které na takových prodejnách v tuto chvíli jsou. Všem zásilkám jsme automaticky prodloužili úložní dobu. Velmi se omlouváme za tyto komplikace a ujišťujeme vás, že jsou vaše zásilky na výdejních místech v bezpečí. Děláme maximum pro to, abychom vaše zásilky dostali do přepravy co nejdříve. S e-shopy jsme v kontaktu a řešíme jak Vám vaše zásilky zašleme případně znovu.

Zda je Vaše výdejní místo otevřené si můžete ověřit na našich stránkách.

Myslíme na vaši bezpečnost a proto jsme se rozhodli od 14. března s okamžitou účinností přijímat na našich výdejních místech v České a Slovenské republice pouze bezkontaktní platby, tj. platby kartou. Pokud výdejní místo nemá platební terminál, tak zásilku můžete zaplatit online kartou přes platební bránu. Při vyzvednutí zásilky, dostanete SMS kde bude odkaz na platební bránu k online zaplacení vaší kreditní kartou.

Zásilky na dobírku je možné zaplatit platební kartou na výdejním místě, či platební bránou při obdržení SMS. V nejbližších dnech bude možné vaše zásilky pohodlně zaplatit také i přes naší aplikaci Zásilkovna. Díky ní můžete zaplatit vaše zásilky na výdejním místě, které nedisponuje platebním terminálem. 
Pokud budete chtít zásilku doručit na adresu, tak na Vaši žádost můžeme zásilku přesměrovat na externího přepravce za poplatek, který Vám ji doručí až ke dveřím. Stačí nám napsat na info@zasilkovna.cz.

Pro tyto zásilky platí stejný proces jako při výdeji zásilek. Tzn.i zde se jedná o poštovní službu a cesta k využití poštovních služeb ze strany odesílatele i příjemce je povolena, a to Usnesením Vlády č. 214 (odst. I. písm. c). Tedy jedná se o povolenou službu.

Již je možné znovu využít standardního přesměrování přes náš Zákaznický servis a to jak telefonicky na +420 216 216 516 nebo e-mailem na info@zasilkovna.cz

Vaše zásilky můžete podat na libovolném podacím místě Zásilkovny. Aktualizovaný seznam výdejních a podacích míst naleznete naleznete na našich stránkách

Ano, pokud si balíček nevyzvednete, bude vrácen prodejci. Poté se obraťte na daný e-shop a vrácení peněz řešte s ním.

Úložní dobu si můžete prodloužit v aplikaci Zásilkovny. Pokud ji nemáte, volejte na naši zákaznickou linku +420 216 216 516, nebo pište na info@zasilkovna.cz. Dalším způsobem, jak prodloužit uložení zásilky je kontaktovat nás prostřednictvím Messengeru.

Nejrychlejším způsobem, jak prodloužit uložení zásilky je kontaktovat nás prostřednictvím Messengeru.

Snažím se Vám být co nejblíže a spoustu důležitých novinek a doporučení, nejen od Zásilkovny, tak ostatních zákazníků či e-shopů, najdete na našem.  Instagramu, sledujte nás.

Usnesení Vlády č. 249 upravuje možnost nakupování potravin od 08:00 do 10:00 jen osobami nad 65 let.
 
Jedná se ale jen o prodejny potravin. Všech ostatních prodejen s jakýmkoliv jiným sortimentem se to však netýká. Výdejní místa Zásilkovny mohou normálně obsluhovat kohokoliv bez ohledu na věk a dobu obsluhy (pokud se nejedná o prodejny potravin).

Tj. od středy 25. března senioři nad 65 let mohou nyní výlučně nakupovat od 8:00 do 10:00 hodin v prodejnách potravin, hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží, s prodejní plochou více než 500 m². Menší maloobchodní prodejny potravin, hygienického zboží, kosmetiky nebo jiného drogistického zboží, s prodejní plochou nepřesahující 500 m² jsou jen požádáni, aby  upřednostnili osoby starší 65 let věku. 

Posílání zásilek z Číny z naší strany funguje standardně. Díky aktuální situaci ve světě je však možné její zpoždění.

Odpovědi pro výdejní místa

Pokud výdejní místo nemá platební terminál, tak máme připravenou alternativu jak mohou zákaznici zaplatit svoje zásilky bezhotovostní platbou. Zákazník při vyzvednutí své zásilky na výdejním místě bez platebního terminálu, dostane při výdeji z klientské sekce SMS s odkazem na platební bránu, kde provede online platbu kreditní kartou.

Vzhledem k situaci jsme aktivně sbírali informace, která výdejní místa jsou otevřená. Než se nám povedlo aktualizovat seznam poboček, mohlo se stát, že na některé uzavřené pobočky směřovalo více zásilek než obvykle. Tok zásilek byl nevyrovnaný. Nyní je seznam otevřených poboček aktuální a neustále na něm pracujeme. Počet zásilek se stabilizuje a vrací se do běžných kolejí. Došlo ke krátkodobému poklesu počtu zásilek, ale většina velkých e-shopů opět začíná odesílat zásilky na výdejní místa. Tok zásilek se konsoliduje a rozloží se na všechny otevřené pobočky rovnoměrně. Pokud na vaše výdejní místo směřuje zásilek málo a zvládnete jich přijmout větší množství, kontaktujte prosím svého obchodního zástupce e-mailem.

Ano, naši řidiči mají k dispozici veškeré ochranné pomůcky jako jsou roušky, rukavice a dezinfekční gely. Naše výdejní místa se snažíme zásobovat rukavicemi a rouškami. V středu 25.3.2020 nám dorazila nová várka 20 000 roušek.

Ano, momentálně pro vás máme rukavice, které budeme distribuovat zítra 19.3. roušky zřejmě v pátek, bohužel stále nemáme termín dodání na 100% potvrzený ale intenzivně na to pracujeme
Ano, provize za příjem zásilky se připíše, zásilky jsou přesměrované. Kdyby se stalo, že zásilky přesměrované nejsou, zůstanou ve stavu „Na cestě“ v takovém případě kontaktujte svého OZ.
Omlouváme se, ale vzhledem k množství telefonátů je možné, že je OZ nedostupný. V tom případě ho prosím kontaktujte e-mailem. Ozve se vám, jakmile to bude možné.

Pokud při výdeji zásilky vyvoláte nabídku „odeslat platební odkaz v SMS“, získáte za zásilku provizi jako za výběr dobírky.

Ne, přijímejte prosím pouze platby platební kartou nebo přes platební bránu.

Instalace platebních terminálů probíhají, s požadavkem prosím kontaktujte svého obchodního zástupce. Dokud neproběhne instalace platebního terminálu, přijímejte prosím pouze platby přes platební bránu či zákaznici mohou vaše zásilky pohodlně zaplatit také i přes naší aplikaci Zásilkovna. Díky ní můžete zaplatit vaše zásilky na výdejním místě, které nedisponuje platebním terminálem. 

Kontaktujte nás prosím na lince 211 222 642. Linka je v provozu od 8:00 do 18:00h.

Dle vyjádření Hygienické stanice hl.m. Prahy riziko nakažení ze zásilek nehrozí. Covid-19 je intracelulární parazit, který velmi rychle zasychá zejména na materiálu typu „karton/papundekl“, ze kterého jsou krabice vyráběny. Riziko možného onemocnění po převzetí zásilky tedy nehrozí.

Zatím nejsou známy studie, které by byly zaměřeny přímo na Covid-19. Vzhledem k  pohybu balíků od odesílatele k příjemci, a dlouhé době, se dá předpokládat, že viry na obalech nemají dobré podmínky k dlouhodobému přežití. Předcházení nákazy lze zabránit dostatečnou prevencí, která se v tomto případě  týká nošení odpovídajících ochranných prostředků, jejich výměny, a dodržování mytí rukou mýdlem včetně aplikace dezinfekčního přípravku na suché ruce.

To jsme moc rádi a zde naleznete všechny potřebné informace.

I přes zákaz maloobchodního prodeje je výdej zásilek z internetových obchodů povolen. Může probíhat tedy i v jinak zavřených obchodech. Businessinfo.cz, oficiální portál pro podnikání a export, připravil podrobné a pravidelně aktualizované informace o tom, kdo a hlavně za jakých podmínek může mít momentálně podnik otevřený.
Kontaktujte nás prosím na e-mailu info@zasilkovna.cz nebo na lince 216 216 516 /volba 3/. Je zapotřebí předat řidiči veškeré zásilky, které na pobočce máte. Vytvoříte expediční balík, řidič vám podepíše dodací list.

Odpovědi pro e-shopy

Aktuálně fungujeme beze změny, tzn. vše dle standardního plánu (podání vašich zásilek, svozy, expedice).

Stále fungujeme a budeme beze změny, všechny naše line hauls jezdí vyjma do Itálie.

Zákaz manipulace s hotovostí

Myslíme na vaši bezpečnost a proto jsme se rozhodli od 14. března s okamžitou účinností přijímat na našich výdejních místech v České a Slovenské republice pouze bezkontaktní platby, tj. platby kartou. Pokud výdejní místo nemá platební terminál, tak zásilku můžete zaplatit online kartou přes platební bránu. Při vyzvednutí zásilky, dostanete SMS kde bude odkaz na platební bránu k online zaplacení vaší kreditní kartou.

V tomto případě, kdy zákazník měl objednávku na dobírku a zaplatí nově bezkontaktní platbou, neúčtujeme e-shopu poplatek.

Zásilkovna Drive je umístěno na depu Zásilkovny v Praze – Ruzyni. Zásilky je možné vydávat a podávat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla. Pracovník výdejního místa je vybaven ochrannými prostředky, samotné výdejní místo je několikrát denně dezinfikováno. Vše probíhá rychle a bezpečně.

DRIVE, Depo Zásilkovna
U Silnice 949/11
161 00
Praha
 
Otevírací doba:
Po–Pá 09:00–17:00
10.04.2020 zavřeno
13.04.2020 zavřeno

Konkrétní otvírací doby našich dep:

DEPO Brno: Po – Pá: 8:00 – 20:00 
DEPO Liberec: Po – Pá: 9:00 – 17:00
DEPO, Hradec Králové: Po – Pá: 8:00 – 17:00
DEPO, Ostrava: Po – Pá: 8:00 – 20:00
DEPO, Plzeň: Po – Pá: 9:00 – 17:00
DEPO, Satalice: Po – Pá: 8:00 – 20:00
DEPO, Ruzyně: Po – Pá: 8:00 – 20:00
DEPO, Teplice: Po – Pá: 9:00 – 17:00

Důležité dokumenty a informace

Zásilkovna je registrovaným poskytovatelem poštovních služeb.Výpis z obchodního rejstříku. 

USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 15. března 2020 č. 214 o přijetí krizového opatření, zde.

Vláda v neděli poprvé v historii České republiky vyhlásila zákaz volného pohybu osob na území celého státu. Spolu s tím rozhodla o dalších opatřeních, která se dotknou života obyvatel země. Novinky.cz přináší souhrn v přehledné formě, zde.

Připravili jsme pro naše partnery a to výdejní místa pokyny, které si mohou vytisknout na svoje provozovny. Zároveň tyto upozornění a pokyny doručíme na všechna výdejní místa i skrze naše řidiče, dokument zde

Doručování v České republice probíhá bez omezení, vyjma uzavřených obcí.

Seznamzpravy.cz připravili seznam všech konkrétních dotazů ze sféry podnikání, zde.

„Uděláme pro vás maximum! V první řadě Vám chceme poděkovat za obrovskou podporu, která od vás v této době k nám do Zásilkovny proudí. Moc si toho vážíme! Chceme vás ubezpečit, že fungujeme a doručujeme všechny zásilky dále a operativně se snažíme reagovat na všechna opatření Vlády ČR. Jsme v permanentním kontaktu se všemi výdejními místy a eshopy.“
Simona Kijonková
Simona Kijonková
CEO skupiny Packeta a zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny

Sdílet:

Rubriky